بهبود حال روحی دانشجویان با درست نفس كشیدن

بهبود حال روحی دانشجویان با درست نفس كشیدن

پژوهشگران ˮدانشگاه ییلˮ آمریكا در مطالعه اخیرشان اظهار كرده اند برای بهبود سلامت روان دانشجویان باید به آنها نفس كشیدن آموخته شود.


به گزارش گروه هوش مصنوعی به نقل از ایسنا و به نقل از ییل نیوز، هنگامی که دانشجویان کالج تکنیک های خاصی برای مدیریت استرس و اضطراب یاد می گیرند، اقدامات بهبود یافته به ارتقای سطح سلامت روانی آنها منجر می شود.
تیم تحقیقاتی این مطالعه سه برنامه آموزش سلامتی در کلاس را که شامل راهکارهایی برای نحوه صحیح تنفس و هوش هیجانی بود، مورد ارزیابی قرار دادند و دریافتند که دو برنامه از سه برنامه مذکور به پیشرفت و بهبود سلامت روانی و حال کلی دانشجویان منجر می شود و این راهکارها به بهبودی و پیشرفت در مواردی همچون افسردگی و ارتباط اجتماعی دانشجویان نیز منتهی شده است. پژوهشگران با انتشار یافته های خود در مجله "Frontiers "، اعلام کردند که چنین برنامه های آموزشی می تواند ابزاری با ارزش برای مقابله با بحران سلامت روان در دانشگاه باشد.
"اما سپالا"(Emma Seppälä) نویسنده ارشد این مطالعه و مدیر دانشکده برنامه رهبری زنان در دانشکده مدیریت دانشگاه ییل اظهار داشت: علاوه بر مهارت های دانشگاهی، ما باید به دانشجویان بیاموزیم که چگونه زندگی متعادل و خوبی داشته باشند. میزان سلامت روان دانشجویان از ۱۰ گذشته تابحال رو به کاهش بوده و با شیوع این بیماری همه گیر و موضوعات نژاد پرستی این اوضاع بدتر شده است.
پژوهشگران در مرکز مطالعه کودک ییل و مرکز هوش هیجانی ییل(YCEI) این تحقیق را انجام دادند و طی آن سه برنامه آموزش مهارت آموزی را بر روی ۱۳۵ دانشجو مقطع کارشناسی به مدت هشت هفته(۳۰ ساعت در کل هفته) آزمایش کردند و نتایج آزمایش آنها را با افرادی که تحت آزمایش نبودند مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند یک برنامه آموزشی به نام "SKY Campus Happiness" که توسط بنیاد "هنر زندگی"(Art of Living) بوجود آمده بر یک تکنیک تنفسی به نام "SKY Breath Meditation"، وضعیت یوگا، ارتباط اجتماعی و فعالیتهای خدماتی مبتنی بوده و برنامه ای بسیار کاربردی است. بعد از جلسات برنامه مذکور، دانشجویان گزارش دادند که در شش زمینه شامل افسردگی، استرس، سلامت روان، ذهن آگاهی، تأثیر مثبت و ارتباط اجتماعی حال آنها بهبود یافته است.
برنامه دوم به نام "بنیاد هوش هیجانی" که توسط مرکز مطالعه کودک ییل و مرکز هوش هیجانی ییل تهیه شده است نیز به بهبودی بیشتر حال آنها در زمینه ذهن آگاهی منجر گردید تا دانشجویان یاد بگیرند بیشتر در لحظه زندگی کنند. ذهن آگاهی یا حضور در لحظه(Mindfulness) یک پروسه روانشناختیِ آوردن توجه به تجربیات زمان حال بدون قضاوت، یا به عبارتی پرورش آگاهی و هوشیاری با تاکید بر مراقبت و زیر نظر گرفتن توجه در زمان حال بدون قضاوت است. تعریف کوتاه ذهن آگاهی یعنی آگاهی از تجربه کنونی و پذیرش آن است. ذهن آگاهی را می توان با روش های مختلف مانند مدیتیشن توسعه داد.
نام برنامه سوم "کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی"(Mindfulness-Based Stress Reduction) بود که طی آن مدت زمان زیادی را صرف آموزش تکنیک های ذهن آگاهی به دانشجویان می کردند اما سبب بهبودی چندان حال روحی انها نشد. در کل، ۱۳۵ دانشجوی مقطع کارشناسی ییل در این مطالعه شرکت کردند. در بیشتر دانشگاه ها، افسردگی و اضطراب دانشجویان افزایش شایان توجهی داشته است اما از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ تعداد دانشجویانی که برای درمان خود به مراکز مشاوره دانشگاه ها مراجعه نموده اند ۳۰ درصد افزایش یافته است.
"داورن لیندو"(Davornne Lindo) یکی از شرکت کنندگان در این مطالعه گفتند: تمرین تکنیک های تنفس به من کمک کرده تا استرسم را زیر نظر مشاوران و با انجام ورزش کاهش دهم. حالا با کمک این تکنیک ها ذهن و روان من بسیار سالم تر است. من می توانم بیشتر وقت خودرا برای مطالعه اختصاص دهم.





1399/05/09
22:58:56
5.0 / 5
2098
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
گروه هوش مصنوعی
iagrp.ir - مالکیت معنوی سایت گروه هوش مصنوعی متعلق به مالکین آن می باشد