نخستین پهپاد پاک کننده نقوش گرافیتی در جهان شروع به کار کرد
گروه هوش مصنوعی: این پهپاد جدید می تواند برای پاک کردن نقوش گرافیتی از محلهای صعب العبور مانند دیوارهایی که در ارتفاع بالا هستند و پل ها استفاده گردد.
به گزارش گروه هوش مصنوعی به نقل از ایسنا، وزارت حمل و نقل ایالت واشنگتن(WSDOT) اعلام نموده است که نسل جدیدی از پهپادهای پاک کننده نقوش گرافیتی را استفاده خواهدنمود. پهپادهای جدید که با اصلاح پهپادهای آب پاش فعلی تولید شده اند، می توانند نقوش گرافیتی را در محلهای صعب العبور پاک کنند.
به نقل از آی ای، این پهپادهای جدید قسمتی از نبرد بزرگتر وزارت حمل و نقل واشنگتن برای مبارزه با گرافیتی است. بدین منظور، دولت در ماه مارس سال جاری یک لایحه یک میلیون دلاری برای این منظور تصویب کرد.
این برنامه دو بخش دارد. هدف بخش اول ارتقاء دوربین های ترافیکی برای شناسایی آسان تر افرادی است که در امتداد جاده ها نقاشی های گرافیتی می کشند.
بخش دوم این لایحه آزمایش روش های نوآورانه برای حذف گرافیتی در محلهای مرتفع را پیشنهاد می دهد. اگر پهپادهای این وزارت موفقیت آمیز عمل کنند، ممکنست دیگر شهرداری ها در سراسر ایالات متحده نیز آنها را به کار بگیرند.
پهپادهای ضد گرافیتی
این ایالت به شدت به راهکارهای نوآورانه برای حذف گرافیتی نیاز دارد. پهپادهای جدید می توانند تغییر دهنده بازی باشند.
وزارت حمل و نقل ایالت واشنگتن توضیح می دهد که هم اکنون، ایالت واشنگتن در سال ۲۰۲۳ حدود ۸۱۵ هزار دلار برای حذف نقوش گرافیتی در سراسر ایالت هزینه کرده است. این هزینه شامل هزینه تجهیزات و کارمندان می شود که در حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ ساعت کار کردند.
علیرغم این تلاش ها، کارمندان وزارت حمل و نقل ایالت واشنگتن تنها توانستند ۷۰۰ هزار فوت مربع گرافیتی را در امتداد بزرگراه های خود حذف نمایند. اما این فقط یک قطره در اقیانوس بود، برای اینکه گرافیتی های جدید بصورت روزانه در سراسر ایالت ظاهر می شوند.
کامیون های تخصصی به نام UBIT، برای گرافیتی هایی که به سختی در دسترس هستند مورد نیاز است. این کامیون ها تقاضای زیادی دارند و ما شش دستگاه از آنها را برای پوشش استان داریم. آنها بطور معمول برای تعمیر و نگهداری پل و کارهای بازرسی با اولویت بالاتر رزرو می شوند.
پهپاد جدید زاییده فکر مایک گوگر(Mike Gauger)، یکی از اعضای خدمه تعمیر و نگهداری منطقه تاکوما در وزارت حمل و نقل است. با این وجود، از آنجا که هیچ پهپادی برای این منظور وجود ندارد، گاگر و تیمش مجبور به بداهه سازی شدند.
بنابراین، گاگر با شرکتی به نام آکوییلاین(Aquiline) تماس گرفت که پیش تر پهپادی ساخته بود که عملکرد مشابهی را انجام می داد. این پهپاد که اندور(Endure) نام دارد بطور ویژه برای تمیز کردن پنجره ها و سقف ها طراحی شده است.
با استفاده از این ربات به عنوان اسکلت، کارکنان پهپاد خودرا برای وظایف ضد گرافیتی تطبیق دادند. نخستین تلاش با شکست مواجه گردید اما کوشش های بعدی موفقیت کامل را نشان دادند.
مدل فعلی از یک نازل اسپری برای اعمال رنگ استفاده می نماید که از قوطی رنگ روی زمین تهیه می شود. این تنظیمات پهپاد را قادر می سازد تا به محلهای صعب العبور مانند دیوارهای بلند و حتی پل ها دسترسی پیدا کند.
کارکنان هم اکنون درحال آموزش برای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین هستند.
یک اپراتور روی زمین می تواند پهپاد را در هر جایی که شلنگ متصل به آن برسد قرار دهد. این کار می تواند موجب تسریع نقاشی روی گرافیتی دیوارهای بلند، پل ها و روگذرها شود.
بر طبق این آزمایش امیدوارکننده، کارکنان تعمیر و نگهداری بزرگراه در واشنگتن حالا در یک برنامه آزمایشی در مورد پهپادهای جدید آموزش می بینند. آزمایشات میدانی امسال، عمدتاً در تاکوما و المپیا صورت خواهد گرفت.
بااینکه هواپیماهای بدون سرنشین امکان دسترسی به مناطق دشوار قبلی را برای خدمه فراهم می کنند، اما ممکنست موانع مختلفی همچنان وجود داشته باشد که می تواند مانع از آزمایش شود. برای مثال از نظر قانونی، پهپادها را نمی توان بر روی خطوط فعال ترافیک به پرواز درآورد.
منبع: گروه هوش مصنوعی
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب