به دلیل اشباع دی اكسید كربن و متان؛

یک دریاچه آفریقایی به مرز انفجار رسید

یک دریاچه آفریقایی به مرز انفجار رسید

به گزارش گروه هوش مصنوعی، بر اساس گزارشی جدید یکی از بزرگترین دریاچه های آفریقا به نام کیوو (Kivu)  با دی اکسید کربن و متان اشباع شده و همین مساله امکان دارد به انفجاری بدون اخطار منجر شود.



به گزارش گروه هوش مصنوعی به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، پیش از این هم دو دریاچه نیوس و مونون منفجر شده اند. در این حوادث حدود ۱۸۰۰ نفر و هزاران حیوان جان باختند.
دریاچه کیوو از لحاظ مساحت بسیار بزرگتر از نیوس یا مونون است، به صورتی که طول و عرض آن به ترتیب ۵۵ و ۳۰ مایل محاسبه شده اند. عمق دریاچه هم ۱۵۶۰ فوت است. کیوو ساختاری لایه بندی شده دارد، به بیان دیگر فقط ۲۰۰ فوت روی آب به صورت مرتب ترکیب می شوند و آبی که در لایه های عمیق تر جریان دارد، راکد است.
یکی از علل احتمالی انفجار در دریاچه کیوو آن است که در نزدیکی «شکاف شرق آفریقا» (East African Rift) مرز یک صفحه تکتونیک زمین قرار دارد. این شکاف سبب می شود صفحه تکتونیک سومالیایی به سمت شرق و دور از قاره آفریقا حرکت نماید. چنین حرکتی به فعالیتهای ارتعاشی و آتشفشانی در منطقه منجر می شود و از طرفی دریاچه را از گازهای سمی پر می کند.
کارشناسان معتقدند حدود ۷۲ مایل مکعب دی اکسید کربن و ۱۴ مایل مکعب متان در کف دریاچه کیوو وجود دارد. این مواد شامل نشان هایی از گاز سولفید هیدروژن هم هستند. ترکیب این ۳ گاز امکان دارد به انفجارهای شدید منجر شود و روی مناطق پر جمعیت تأثیر بگذارد. هرگونه انفجاری به معنای آزادسازی انبوهی از گازها به مدت چند روز یا هفته در اطراف دریاچه است.
برخی شرکت ها مانند هیدراگاز انرژی در کانادا تصمیم دارند متان دریاچه کیوو را استخراج کنند. کارشناسان معتقدند استخراج گازها به تولید برق منجر می شود.

1403/05/09
13:40:32
5.0 / 5
382
تگها: تولید , شركت
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
گروه هوش مصنوعی
iagrp.ir - مالکیت معنوی سایت گروه هوش مصنوعی متعلق به مالکین آن می باشد